środa, 13 lutego 2019

Craftroom - pracownia - Papierowy Pokoj

Dzień dobry. Dzisiaj post z cyklu 'behind the scenes', czyli o miejscu do pracy.


Kilka miesięcy temu postanowiłam przeorganizować craftroom, ale nie wiedziałam
wtedy co mnie czeka. Zajęło to trochę czasu, jednak efekt końcowy był tego warty.
Z założenia miało być blisko okna i mobilnie, tak, aby można było w miarę
łatwo zmienić ustawienie mebli. Na razie to się sprawdza - do wszystkiego jest
dostęp, a to, z czego korzystam przy pracy, ląduje i tak od razu na biurku, pod ręką.


Półka po lewej stronie to miejsce na moje projekty, które mi o czymś przypominają
lub, po prostu, dobrze mnie nastrajają oraz na rękodzieło innych twórców. 
Są też portrety ("Ciocia", "Wujek"), które otrzymałam w prezencie urodzinowym :)


Na półkach po prawej przechowuję produkty, z których najczęściej korzystam.
W koszyczkach są stemple Studio Forty designs, podzielone tematycznie.
Koszyczek po prawej jest opisany jako "top secret" - w nim są super tajne nowości
lub produkty, które na razie są w fazie testów. Osobny koszyk mam na naklejki.

 
W segregatorach trzymam wykrojniki (pomysł podpatrzyłam u Arte Banale)
i to jest dla mnie najlepszy sposób na ich przechowywanie. Miętowe pojemniki
to pamiątki z kuchni Babci, przemalowane farbą kredową. Początkowo były
turkusowe (pierwsze malowanie), jednak kolor był zbyt ciemny. W komódkach mam
część mediów, a w pudłach wstążki. Jeszcze niżej grube wykrojniki i dziurkacze.


Górna półka to miejsce na kwiaty ("bukiet" w koszyku, drobne kwiaty w słojach na słodycze)
i sezonowe dekoracje - tutaj co jakiś czas coś się zmienia. To zdjęcie na początku zmian:


Na biurku, oprócz bałaganu, mam zwykle ulubiony kubek z czymś do picia
(wiecie, inny do kawy, inny do herbaty miętowej, inny do herbaty z... :) ).


Wprawdzie najważniejsze jest samo tworzenie, a nie miejsce, jednak kilka zmian,
jakie udało mi się wprowadzić, zmieniły cały pokój nie do poznania. Na lepszy.

Moje sposoby organizacji craftroomu:
  • jasne / białe tło - w tym miejscu pokoju nie ma wiele światła, a biały kolor naprawdę
    wiele zdziałał. Przy mnogości kolorów przydasi to kolejna zaleta - jest spójnie.
  •  organizacja miejsca - po pierwsze: sprawdź, z czego nie korzystasz i pozbądź się tego.
    Nie oszukujmy się: czynność należy powtarzać co jakiś czas ;) Skorzystałam z moich
    starych mebli, które inaczej ustawiłam, dorzuciłam coś nowego, z czym mi wygodniej.
  • przechowywanie. Idealne dla mnie są komody z szufladami i z mnóstwem pojemników
    w środku. Mniej szukania, a przy okazji można się dowiedzieć ile drobiazgów
    udaje się przez lata zgromadzić - zmieściły się w (niecałych) dwóch komodach.
  • kolor - jeden, dwa kolory, reszta neutralna. U mnie są to mięta, czarny, kolor drewna.
    Nie wykluczam w przyszłości żółtego, który od niedawna bardzo lubię.
  • coś ładnego - poprawiacz humoru. Jeden z projektów, dekoracja, sezonowa ozdoba,
    roślinka, zdjęcie. Dobrze je mieć blisko siebie.

    Pozdrawiam, wszystkiego dobrego dla Was!



    P.S. Zdjęcia robiłam jeszcze w zeszłym roku - na biurku są produkty 
    z zimowej kolekcji, chyba już czas na aktualizację :)

    8 komentarzy:

    joyanna pisze...

    Piękny i dobrze zorganizowany craftroom :)

    pasjabelki pisze...

    Ślicznie, naprawdę... miłego tworzenia ...

    clos pisze...

    oooo ale ślicznie <3

    Joanna pisze...

    jasno i pięknie! zawsze marzyłam o takim pokoju! chociaż ostatnio to moje marzenie powoli przygasa- bardziej zwijam tą swoją pasję niż rozwijam ... zainteresował mnie system segregatorów na wykrojniki - ale, że jak?! w koszulkach luzem?

    Magda Wisiorek pisze...

    Dziękuję! Joanna, segregatory to we r memory keepers, w środku mają wkłady magnetyczne w zamykanych koszulkach. Przyznam, że po przeorganizowaniu miejsca do pracy zachciało mi się bardziej działać :)

    XXX pisze...

    Nie mogę się doczekać chwili kiedy zobaczę to piękne miejsce na własne oczy 😍😍😍

    Carmen pisze...

    Piękne miejsce do tworzenia, przytulnie i milutko, a w dodatku wszystko ładnie poukładane czyli porządnie.

    Alicja pisze...

    Wspaniale urządzona pracownia. Pozdrawiam :-).

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...